کد مطلب:293534 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:207

تنبیه ارشادی


مسلمین سراسر جهان باید افتخار و مباهات بوجود حضرت ختمی مرتبت محمد پیغمبر بزرگوار كه مختار و برگزیده ی پروردگار از میان جمیع پیامبران است به نمایند و شكر نعمت بعثت آن حضرت را كه ذات اقدس احدیت جلت عظمته به آنان ارزانی داشته بجای آورند و سپاس گذار باشند.

چنین پیغمبری با این عظمت و شرافت و بزرگی شان و مرتبت بسوی ایشان فرستاده و بعثت آن حضرت را بر اهل ایمان و حوزه ی انسانیت و جهان آدمیت منت گذارده است و باید قدر این پیامبر عظیم الشان را دانسته از مسلك و قرآن و سنت و شریعت و آئین آن حضرت تبعیت نمایند.

وظیفه ی مسلمین و مومنین است كه همیشه از آن حضرت و اوصیاء قدیسین او كه واجد مقام ولایت كلیه مطلقه اند و سمت اولی الامری دارند اطاعت نموده سر بر خط آنها كه صراط الله و صراط


مستقیم الهی است نهاده و از صراط حق منحرف نشوند تا سعادت دنیا و آخرت و خوشبختی و فیروزی و فوز و فلاح و رستگاری در نظامین و نشاتین ملك و ملكوت از هر جهت و هر بابت نصیب و بهره ی آنان گردد.

این فرمانی كه از صقع الوهی صادر شده و این راهی است مستقیم در تمام شئون كه ذات اقدس ربوبی اطاعت و تبعیت و پیروی آن را به ما دستور داده است و این توصیه ائیست كه پیغمبر اكرم و نبی خاتم (ص) سفارش آن را به ما فرموده است و مخصوصا نص صریح كتاب آسمانی قرآن مجید و روایت معتبر مورد اتفاق عامه و خاصه دلالت بر آن دارد. قال الله تعالی: (یا ایها الذین آمنوا اطیعو الله و اطیعوا الرسول و اولی الامر منكم آیه 59 سوره نساء و نیز قال الله تعالی (و ان هذا صراطی مستقیما فاتبعوه و لا تتبعو السبل فتفرق بكم عن سبیله) آیه 153 سوره ی انعام.

قال رسول الله صلی الله علیه و آله (انی تارك فیكم الثقلین كتاب الله و عترتی ما ان تمسكتم بهما لن تضلوا ابداً) (حدیث معتبر نبوی مورد اتفاق عامه و خاصه)

پیغمبر اكرم (ص) فرمود من دو چیز گرانبها در میان شما امتم باقی می گذارم و آن عبارت است از كتاب خدا قرآن و دیگری


عترت معصومین من مادامیكه شما مسلمین و مومنین متمسك باین دو چیز باشید هرگز گمراه نخواهید شد.